Stilte

Leden stellen zich voor
Lezer100

Stilte

Berichtdoor Lezer100 » 04 Okt 2017, 11:52

Het is sommigen onder jullie misschien al wel opgevallen, dat ik een hele tijd niets meer van mij heb laten horen. Mijn leesuitdaging 2017 is al een hele tijd geleden stil gevallen. Het laatste boek dat ik ter hand genomen heb, een middeleeuws verhaal, ben ik begonnen halfweg april. Na ongeveer 10 dagen had ik het verhaal ongeveer voor de helft doorworsteld. Dan is het nog een week in mijn boekentas gebleven, waarna ik het in de kast heb teruggelegd. Dat was begin mei. Sindsdien heb ik nog welgeteld 3 stripverhalen gelezen, waarvan een vrij grondig, de twee anderen nogal vlug.

Ik ben vrij vroeg gestimuleerd om de bibliotheek te bezoeken (7 jaar), maar nu houd ik het al een hele tijd voor bekeken. Wat opzoekingswerk op internet leverde als belangrijkste optie "leesverslaving" op. En deze heeft vermoedelijk "leesmoeheid" gecreëerd, die ik vrij kordaat heb aangepakt. Momenteel beperkt zich mijn lezen tot verplichte lectuur op het werk en de hoofdlijnen op FB, soms ook op Leestafel. Kranten lees ik ook niet meer.

Dit geeft mij wel tijd om aan andere dingen, die ik vroeger veel minder deed, zoals extra hulp in het huishouden, meer aandacht te besteden. En ook is het mij nu duidelijk, dat handwerken (dat ik vroeger thuis eigenlijk niet mocht doen, wegens belachelijk voor jongens) mij eigenlijk heel goed ligt.

Of ik nooit meer lees, weet ik nog niet echt, dat ligt nog in de toekomst. Ik kom nog wel af en toe voorbij op Leestafel, maar laat momenteel geen sporen achter. Hoe dit gaat evolueren, weet ik nog niet. Ondertussen kunnen jullie mij nog wel terugvinden op FB (Roger Pelgrims, met als foto een deel van een haakwerk - er bestaat ook nog een andere Roger Pelgrims, en een Pelgrims Roger, maar die ben ik dus niet).

Ondertussen veel leesplezier.

Roger
Lezer100

Renate

Re: Stilte

Berichtdoor Renate » 04 Okt 2017, 14:51

Van lezen krijg ik eigenlijk nog steeds geen genoeg. Als ik geen boeken lees, dan lees ik wel dingen op internet, ook als ik eigenlijk andere dingen op de computer zou moeten doen (componeren). Soms zou ik willen dat de verbinding met internet een tijdje wegviel.

Maar ik hoop dat je weer snel gaat lezen. Ik kan me toch niets leukers voorstellen.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 04 Okt 2017, 15:11

Ik kan me ook niet echt een leven zonder lezen voorstellen, al was er wel een lange periode waarin et stukken minder was 0 een een ander genre an nu: de tijd waarin ik kleine kinderen thuis had.
Ik vind handwerken ook leuk, maar dat komt er dus niet van. In die periode wel. Je kan namelijk heel goed achter de naaimachine bezig zijn of breien en toch ook aandacht aan je kinderen geven. Maar dat combineren met lezen, dat kon ik niet.

Zo gat het in het leven: golfbewegingen. Dus wie weet, Roger!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 04 Okt 2017, 15:25

Hoi Roger,
Jazeker miste ik je. Misschien is het een tijdelijke leesmoeheid, zou zomaar kunnen.
Ik kan me overigens ook geen leven zonder lezen voorstellen, boeken zijn toch wel een heel belangrijk element in mijn leven. Het blijft heerlijk om te doen.

Dettie

Lezer100

Berichtdoor Lezer100 » 04 Okt 2017, 18:31

Bedankt, dames. Wie weet wat de toekomst nog in petto heeft. We zien wel wat het wordt. Misschien moet ik ook wel eens bezinnen over mijn vroegere manier van lezen.
Lezer100

Terug naar “Voorstellen leden”