Pieter Kranenborg - Astronaut (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo

Pieter Kranenborg - Astronaut (debuut)

Berichtdoor Marjo » 14 Jan 2018, 20:28

Deze verhalenbundel heb ik ook gelezen, en ik zie dat ik er geen verslag van heb gemaakt. Het is te lang geleden om dat nu nog te doen, maar het is wel al op de longlist van ANV-debutantenprijs geplaatst en daar kan ik het erg mee eens zijn.
Natuurlijk heb ik wel wat genoteerd: Pieter Kranenborg is vooral sterk in het neerzetten van een sfeer. Acht verhalen, waarvan eentje lekker lang. Dat herinner ik me nog, dat verhaal over de lifter, die op aandringen van vrienden en bekenden dan toch maar die lange reis onderneemt die hij eigenlijk helemaal niet ziet zitten. Maar als je iets doet, moet je het goed doen, denkt hij, en al liftend reist hij door Oost-Europese en Aziatische landen, en volgt daarbij het handboek van een beroemde lifter. Hij spoort hem op en reist dan samen met hem verder. Maar...en dat vertel ik lekker niet!
In zijn verhalen is de overeenkomst van de plaatsen waar Kranenborg gewoond heeft: Japan, China, Amsterdam. En muziek, dat komt ook vaak terug.

Mooie verhalen, dat weet ik nog wel.

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”