Caroline Ligthart - Russisch water

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo

Caroline Ligthart - Russisch water

Berichtdoor Marjo » 17 Jan 2018, 11:34

Om het geheugen op te frissen:

In een datsja aan de Wolga genieten Gijs en Alma van een bevroren wereld. Alma wil koste wat kost zwanger worden, maar vreest dat ze onvruchtbaar is. Gijs daarentegen heeft het gevoel dat zijn leven nog moet beginnen en durft geen keuzes te maken. Uiteindelijk verzint hij een bijzonder ritueel om Alma tegemoet te komen. Maar dan raakt hij meer kwijt dan hem lief is.
Russisch water gaat over keuzes en onvermogen. De keuze om wel of niet het leven in te stappen. De keuze om wel of geen kinderen te nemen. En de keuze voor jezelf of toch voor de ander. Maar wat je ook kiest, de gevolgen zijn levenslang. Met een scherp gevoel voor de vrouwelijke én manlijke psyche legt Ligthart een groot dilemma van deze tijd bloot.

Want nu dacht ik toch echt, Dettie, dat jij dit boek gelezen had en heel goed vond! Maar ik vind niets terug.
Ik heb het nu gelezen, en vind dat de schrijfster van wanten weet. Maar het onderwerp is niet het mijne. Misschien eens kijken of ze ook nog andere boeken geschreven heeft.

Willeke

Re: Caroline Ligthart - Russisch water

Berichtdoor Willeke » 23 Jan 2018, 17:50

Klinkt aantrekkelijk Marjo. Al kan ik me voorstellen dat het onderwerp jou niet meteen aanspreekt. Maar het is goed geschreven dus?

Marjo

Berichtdoor Marjo » 23 Jan 2018, 19:00

Ja, dat wel.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 24 Jan 2018, 13:43

Nee, niet gelezen. Diep in mijn hersens gegraven, want die zijn niet zo meewerkend deze dagen maar nee, het boek/het verhaal zegt me niets.

Russisch water was het debuut van haar, mogelijk dat het je daardoor bekend voorkomt?
Ze heeft ook een verhalenbundel geschreven : Tweedehands bloemen
en een kinderboek Waantje krijgt de knarser(geweldige titel voor een pittig onderwerp)

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 24 Jan 2018, 19:29

Maar het boek komt wel van jou af, uit een doosje!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 24 Jan 2018, 22:44

Ah je meent het! haha. Dan heb ik het vast van de mensen uit Dordrecht gekregen, ik kreeg toen een hele doos debuten en volgens mij gaf jij toen op wat jij wilde lezen.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 25 Jan 2018, 09:02

Dan is het raadsel opgelost...

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”