Alessandro Baricco - Zonder bloed

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
berdine

Alessandro Baricco - Zonder bloed

Berichtdoor berdine » 20 Jan 2018, 18:12

Achterflap: Op een oude, afgelegen boerderij op het platteland wonen een vader en zijn twee kinderen. Hij is arts en staat bekend als de Hyena, een folteraar uit een oorlog die net voorbij is. Op een dag komen vier mannen aanrijden in een oude Mercedes, om de man te vermoorden. Nina, het dochtertje overleeft de slachtpartij. Verstopt onder een luik wordt ze gespaard door Tito, de jongste van de wrekers, die temidden van de schoten en het rondspattende bloed doet alsof hij haar niet ziet. Eén blik wisselen de twee slechts: een fatale aantrekkingskracht tussen twee levens die voor eeuwig getekend zullen zijn.

Klein verhaal over wraak en gerechtigheid, die een heel leven kunnen bepalen. Ieder heeft zijn eigen waarheid en motieven en wordt door zijn eigen spoken opgejaagd. Deze novelle is weer heel anders dan b.v. Zijde of Mr. Gwyn. Het begint zelfs met een hoop geweld, maar de verdere subtiele uitwerking is helemaal Baricco.

Willeke

Re: Alessandro Baricco - Zonder bloed

Berichtdoor Willeke » 23 Jan 2018, 17:38

Oef, dat klinkt heftig en aangrijpend. Maar omdat jij verwijst naar de subtiele uitwerking van Baricco, van wie ik inderdaad ook Zijde las, klinkt het toch als een aanlokkelijk boek Berdine

Dettie
Site Admin

Re: Alessandro Baricco - Zonder bloed

Berichtdoor Dettie » 23 Jan 2018, 17:45

Nou... ik denk dat ik deze maar over moet slaan :mrgreen:

Ik word al eng als ik de beschrijving lees haha

Dettie

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”