Katherine Howe - Het verloren boek van Salem

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
berdine

Katherine Howe - Het verloren boek van Salem

Berichtdoor berdine » 07 Jun 2018, 21:30

Samenvatting: Tijdens het opruimen van het huis van haar grootmoeder vindt Connie Goodwin een sleutel met daaraan een stukje papier met de naam Deliverance Dane erop. Het is de sleutel tot een mysterie dat begint in 1692 in het Amerikaanse stadje Salem - in de tijd van de beruchte heksenprocessen.
Connie ontdekt dat Deliverance Dane een geheim boek heeft nagelaten. Ze is vastbesloten dit boek te vinden, maar er zijn meer kapers op de kust. Haar zoektocht brengt haar naar oude archieven en bibliotheken. Maar ze komt ook tegenover een man te staan die het boek koste wat het kost in handen wil krijgen, iemand met slechte bedoelingen.
Welke geheimen bevat dit boek? Is er werkelijk magie in beschreven? Connie krijgt hulp van Sam Hartley, een restaurateur, maar wie kan ze verder nog vertrouwen? Ze raakt verzeild in een race tegen de klok om het boek te vinden - en de waarheid over de Salem-vrouwen te onthullen - voordat een oude familievloek opnieuw dodelijk zal toeslaan.

Aardig boek, maar geen stevig doortimmerd verhaal. Er zitten wat onlogische dingen in. Als je dat naast je neer kunt leggen kun je er een aantal uren plezier aan beleven. Lekker tussendoortje dus.

Marjo

Re: Katherine Howe - Het verloren boek van Salem

Berichtdoor Marjo » 08 Jun 2018, 07:51

Alleen het woord Salem trok me al.Ik denk dat ik dit wel zou willen lezen, Is het een oudje?

berdine

Berichtdoor berdine » 08 Jun 2018, 09:07

Het is van 2009. Ik leg het bij jouw stapeltje. :D

Marjo

Berichtdoor Marjo » 08 Jun 2018, 12:05

Ha ha, jij hebt ook al stapeltje voor mij!

berdine

Berichtdoor berdine » 08 Jun 2018, 12:33

Jazeker! Binnenkort maar eens iets afspreken.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 08 Jun 2018, 13:52

OK.

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”