Momenteel lees ik.....

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2018)
Renate

Re: Momenteel lees ik.....

Berichtdoor Renate » 17 Mei 2018, 13:02

Ik weet niet of deprimerend nu echt het juiste woord is. Er gebeurt eigenlijk vrij weinig. De hoofdpersoon lijkt vooral terug te kijken op z'n leven, dat eigenlijk nooit zo groots is geworden als hij had gehoopt. Hij beschrijft alle mensen die hij in z'n leven ontmoet heeft en waar hij soms langer contact mee heeft gehad. Het lijkt wat voort te kabbelen, maar om de een of andere reden wil ik toch blijven lezen.

berdine

Berichtdoor berdine » 17 Mei 2018, 13:12

Ai, ik denk dat Dettie het niet eens is met je mening over Een onberispelijke man, Marjo! Ik vond het ook niet helemaal geslaagd, vooral het eind niet.
En wat dat andere boek betreft, dat doet me heel erg denken aan Strijkend licht van Lilian Blom. Die vond tijdens haar rouw ook niets goed in haar omgeving. Lieten de mensen haar met rust, dan negeerden ze haar, schonken ze haar wel aandacht, dan waren ze alleen maar nieuwsgierig. En al die clichés! Konden die mensen niks beters verzinnen? Vreselijk boek!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 17 Mei 2018, 13:36

Ach wat jammer nou dat je Een onberispelijke man niet mooi vond. Maar ja smaken verschillen.
het heeft ergens ook wel iets weg van Voskuil, vind ik, dat gemijmer en zo vind ik wel lekker om te lezen, maar kan me ook goed voorstellen dat anderen het niets vinden.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 17 Mei 2018, 14:22

Gek hè, van Voskuil moet ik niets hebben, maar het boek van Martijn Neggers bevalt me op de een of andere manier wel. Misschien omdat het niet zeurderig is. De ik-figuur neemt het leven zoals het komt en maakt nergens bezwaar tegen. Hij schrijft over de mensen die hij gekend heeft en vertelt waar en wanneer hij ze voor het eerst ontmoet heeft.
Het zet mij ook wel aan het denken. Wat zou ik schrijven?

Marjo

Berichtdoor Marjo » 17 Mei 2018, 14:27

Renate debuteert!

Renate

Berichtdoor Renate » 17 Mei 2018, 15:14

Nou, dat denk ik niet. Ik heb al een dagboek.

Ik heb vroeger wel eens een roman getracht te schrijven en naar uitgevers gestuurd, maar niet veel meer dan een beleefd briefje teruggekregen.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 18 Mei 2018, 11:04

Nooit opgeven J.K. Rowling kreeg 12 afwijzingen voordat een uitgever wat zag in Harry Potter...
En er zijn beroemde schrijvers die nog veel vaker een afwijzing kregen.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 18 Mei 2018, 11:30

Ach, ik ben achteraf gezien ook niet zo tevreden over het een en ander, hoewel een vriendin er wel enthousiast over was.
Ik concentreer me nu maar op m'n muziek, waar in ieder geval een persoon heel enthousiast over is.

Terug naar “Diversen - proza”