Gerard van Gemert - Eilandgeheimen 2: Vermist (12+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin

Gerard van Gemert - Eilandgeheimen 2: Vermist (12+)

Berichtdoor Dettie » 02 Apr 2017, 16:28

Gelijk, vanaf het begin plons je middenin het mysterie dat Tobias na het auto-ongeluk omhult.

Nadat hij wakker is geworden in het ziekenhuis, krijgt Tobias van zijn opa en oma namelijk te horen dat zijn ouders zijn omgekomen bij het ongeluk. 'En Julia?' vraagt Tobias 'Waar is Julia?' maar opa en oma begrijpen hem niet. Julia? Ze kennen geen Julia. Wie is dat?

Lees verder http://www.leestafel.info/gerard-van-gemert

Dettie

Annemarie

Re: Gerard van Gemert - Eilandgeheimen 2: Vermist (12+)

Berichtdoor Annemarie » 03 Apr 2017, 18:29

Wat een superspannend verhaal! Heerlijk, dat mysterieuze. Ik ben helemaal nieuwsgierig naar hoe het zit.

Anton

Berichtdoor Anton » 07 Apr 2017, 15:48

Je bent wel heel enthousiast. Ik vind het - net als boek 1 - een boek dat vlot wegleest. De toevalligheid is wel erg groot. Voor minder gretige lezers een prima boek. Ga het komende week aanbieden aan de leerlingen van de onderbouw als ' Boek van de week' . Een van de leerlingen heeft een presentatie gehouden over boek 1. Dat sluit dus goed aan. Kinderhandel is wel een goed thema om over te praten .

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 07 Apr 2017, 16:03

Ja Anton ik vind het een erg leuk boek, vrij origineel qua inhoud. Vooral het begin vond ik heel spannend.
Maar je hebt gelijk, het is, zoals ik in mijn recensie ook meld "Een enkele keer is een ontmoeting wel heel toevallig maar het kan net."
Overigens, in meerdere boeken van Gerard van Gemert is het vaak op het randje qua toevalligheid.
Maar ik heb toch wel erg genoten van dit verhaal, misschien wel omdat ik zelden spannende boek lees. ;-)

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2017, 13:01

Ik ben het met Anton eens: het is allemaal op het randje. Nu kom je daar wel mee weg in een jeugdboek, maar het kan ook spannend genoeg zijn zonder dat zuigen aan die Grote Duim, die van Gemert zeker heeft.
Hebben de leerlingen er nog van genoten, Anton?

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”