Janneke Schotveld - Kattensoep

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo

Janneke Schotveld - Kattensoep

Berichtdoor Marjo » 26 Okt 2017, 08:09

Het kinderboekenweekgeschenk van 2017.
Er raken steeds meer katten vermist in de buurt waar Boeli woont. Daar wijst zijn vriendinnetje (maar dat mag je niet zo noemen, vindt hij) Lucy hem op. Nu woont er een vreemde mevrouw in de buurt, tenminste: ze gedraagt zich vreemd, ze ziet er uit als een heks.
Maar heksen bestaan niet, vindt Boeli. Maar als hij met Lucy op zoek gaat naar de katten, steeds meer katten, komen ze toch terecht bij het huisje van Herba. En zien daar een boek open liggen met een recept waar lichaamsdelen van katten voor gebruikt moeten worden! Dus toch?

Iemand was erg lovend over dit boekje en nu vraag ik me af: als ik dit niet gehoord had, dan had ik dan anders gereageerd? Want ik vind het maar een slap verhaaltje. Het zal best lastig zijn om een leuk verhaal in een beperkt aantal pagina's te stoppen, maar een kinderverhaal, dat moet toch lukken? Iets wat minder voor de hand ligt dan dit?

Annemarie

Re: Janneke Schotveld - Kattensoep

Berichtdoor Annemarie » 26 Okt 2017, 10:34

Het klinkt niet heel erg origineel moet ik zeggen maar het kan natuurlijk heel goed dat je door de enthousiaste reactie van de ander toch onbewust iets te hoge verwachtingen van het verhaal had.

Renate

Re: Janneke Schotveld - Kattensoep

Berichtdoor Renate » 26 Okt 2017, 14:14

Ik hoop dat het allemaal op een misverstand berust.

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”